Marcus Grönvall – marknadschef för kex

Det här är Marcus Grönvall, marknadschef för kex på Orkla Confectionery & Snacks Sverige. Hans roll är att leda sitt team och stärka varumärkena inom kexkategorin vilket innefattar hela Göteborgs Kex portfölj, Göteborgs Utvalda samt Ballerina och Singoalla.

Marcus Grönvall marknadschef för kex

Jag började på Orkla för tre år sedan när det öppnades upp en spännande möjlighet att jobba mer aktivt med varumärkena inom konfektyr.

Jag lockades starkt av att Orkla erbjuder en nästan unik möjlighet att komma väldigt nära och vara med och utveckla de varumärken vi har i portföljen. En mycket spännande roll som jag hade äran att axla.

Jag drivs av att jobba nära teamet och se hur våra planer omsätts till praktik och tar för sig både i traditionell media, sociala medier och hela vägen ut i butik.

Det är viktigt att både jag och teamet jobbar för att inspirera både vår egen arbetsgrupp och våra kollegor att ta fram nya och spännande kampanjer som väcker uppmärksamhet hos våra konsumenter.

På samma sätt gäller det att vara modig och tänka nytt för att hela tiden vara på bollen i ett snabbt medie-landskap. Orkla är en stor organisation som spänner över flera länder där vi ofta jobbar tvärfunktionellt och över landsgränserna vilket kräver att man är pålitlig och visar respekt mot sina kollegor för att säkra framdrift.

Jag är väldigt engagerad i allas lika värde och att ha ett inkluderande ledarskap och jag har tidigare i mitt yrkesliv jobbat med den interna PRIDE-organisationen. För mig är det mycket glädjande att se att DE&I ligger högt upp på Orklas agenda.

Just nu är jag nästintill beroende av våra Kips, en riktig smakfull snackingprodukt som passar i de flesta lägen.

Orkla är en stor organisation med en familjär stämning. Vi som jobbar här är ambitiösa men med en härlig kultur där vi lyfter varandra.

Framförallt upplever jag att man har stora möjligheter att vara med och påverka sitt arbete.